5 consells per dormir millor

L’insomni és un trastorn de la son molt freqüent que afecta la nostra energia, la nostra capacitat de concentració i també l’estat d’ànim. A mesura que ens fem grans i en funció de l’estil de vida que portem fan que de vegades ens costi més agafar el son o que ens anem desvetllant durant la nit. A continuació portem alguns consells per millorar la qualitat de la son.

Establir un horari de son regular

Anar a dormir a la mateixa hora cada dia ajudarà que el cos esperi la son i dur a terme una rutina per dormir pot augmentar aquest efecte relaxant que farà agafar el son més ràpid a la nit.

Fer exercici físic

Si és possible, uns 30 o 40 minuts d’exercici diari ajudarà a dormir millor. Per exemple, sortir a córrer o nadar una estona després de la feina o bé, donar-se una dutxa relaxant facilitarà la qualitat del descans. S’ha de procurar no dur a terme activitats físiques entre 4 i 6 hores abans d’anar a dormir pel seu efecte excitant.

Estil de vida saludable

L’alimentació equilibrada i l’esport s’han d’acompanyar d’altres hàbits, com reduir o eliminar el consum de tabac, begudes alcohòliques o substàncies estimulants com la cafeïna o la teïna, que poden arribar a minvar la qualitat de la son. A més, és recomanable evitar els sopars contundents que dificultin la digestió, és millor ingerir aliments més lleugers, com a mínim, dues hores abans d’anar a dormir.

Mantenir un espai òptim

Mantenir el dormitori fosc, tranquil, ben ventilat i amb una temperatura ambiental i confortable durant tota la nit facilitarà la qualitat del descans.

Preparar-se per anar a dormir

Llegir, fer ioga o escoltar música abans de dormir ajudarà a desconnectar de la rutina i evitar l’ús del mòbil o ordinador ajudarà a descansar millor.

HORARI

De dilluns a divendres 9 a 14h i 15:15 a 20h
Dissabtes 9 a 14h

93 753 08 03

626 685 959