Què és el peu d’atleta?

El peu d’atleta o la tinea pedis intertriginosa, és una infecció produïda per uns fongs que s’alimenten de la queratina de la pell. Rep aquest nom perquè és molt comú en la gent que fa esport, perquè el calçat tancat i la suor creen un ambient molt favorable al creixement dels fongs en la pell. 

Sol afectar a la planta del peu, als plecs i, fins i tot, entre els dits del peu. És un fong molt contagiós i es propaga fàcilment a través de la roba, l’ús de tovalloles, sobretot en espais d’ús compartit com les piscines, els gimnasos, els col·legis o els hotels. Proliferen en ambients humits.

Els fongs en els peus es presenten amb l’enrogiment de la pell a través d’esquerdes, butllofes o escates. La picor és intensa i pot arribar a donar sensació de coïssor. Per aquest motiu, un diagnòstic en els primers símptomes és vital per frenar el desenvolupament d’aquesta infecció.

El principal mètode per a l’eliminació d’aquests molests fongs és l’aplicació d’un antifúngic que pot consumir-se per via oral o tòpica. 

El tractament per via oral és més eficaç que el tractament per via tòpica. Els metges utilitzen una combinació dels dos mètodes perquè la cura sigui més ràpida i eficaç en la persona afectada.

Quan no hi ha ferides en la pell, els banys amb sabó a força de sulfur de seleni són un bon tractament. Aquest ingredient actiu es pot trobar fàcilment en farmàcies i, al igual que les cremes i les pastilles, exerceix un efecte antifúngic sobre les infeccions de la pell i el cuir cabellut.

Una prevenció correcta evitarà que es desenvolupi aquesta molesta infecció en els peus:

  1. Evita compartir mitjons, sabates, estores o catifes on posis els peus descalços.
  2. No caminis descalç en àrees compartides i humides. Porta xancletes al gimnàs, spa, sauna, piscina i vestuari, ja que la goma dificulta la supervivència dels fongs i et separa de la superfície contaminada.
  3. Mantingues els teus peus secs. Si transpires molt pots fer servir pólvores absorbents o antitranspirants (compte amb els desodorants que controlen olor però no humitat).
  4. Canvia els teus mitjons regularment, sobretot després d’activitat física que els hagi humitejat amb suor.
  5. Utilitza mitjons que absorbeixin bé la humitat, evitant materials sintètics que la concentrin entre els teus dits. La llana, el bambú, el cotó o els teixits de fibra sintètica “intel·ligent” són bones opcions.

HORARI

De dilluns a divendres 9 a 14h i 15:15 a 20h
Dissabtes 9 a 14h

93 753 08 03

626 685 959